Leverans

FRAKT

Beräknad leveranstid anges vid beställning av varan. Finns varan i vårt svenska lager är den normala leveranstiden omkring 5-7 arbetsdagar. Skall varan transporteras från Frankrike kan leveranstiden vara upp till 10-14 arbetsdagar. Uppstår en försening av leveransen med mer än 35 dagar har kunden rätt att häva köpet. Det gör man genom att maila oss på info@artispelisse.se. Fraktkostnad inom Sverige tillkommer. 

BESTÄLLNINGSVAROR
Alla varor som inte finns tillgängliga på vårt lager räknas som beställningsvaror. Alla leveranstider för beställningsvaror som anges är ungefärliga. Vi återkommer till dig om leveranstiden av någon anledning skulle bli längre än detta.

ORDER MED VAROR MED OLIKA LEVERANSTID
Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma order skickas alla varor i en sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Om du önskar delleverans vänligen kontakta info@artispelisse.se. Extra avgift kan tillkomma.

TRANSPORTSKADAT GODS
OBS! Var noga med att kontrollera eventuella skador på emballage eller varor när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel från fraktbolaget i samband med kvittens. Be i sådant fall chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast. Vid alla transportskador kontakta 
info@artispelisse.se och bifoga tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage ihop med ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.

MOTTAGANDE AV GODS

Kunden ansvarar för att en kran finns på plats för avlastning av leveransen då vår transportfirma ej tillhandahåller detta. Information om varans vikt anges till kunden vid beställning. Uppstår det problem vid avlastning på grund av att lastare ej finns på plats står kunden för alla extra kostnader som tillkommer på grund av detta. Då varan mottagits övergår ansvaret för skada eller förlust på kunden.